четвъртък, 10 януари 2013 г.

алтернативно дишане

Понятието алтернативно дишане срещнах преди... двадесет и пет години. В една от първите книжки за йога, които ми попаднаха. От тогава срещи с йога и дишането съм имала и по-топли, и не толкова близки.
Ще каже някой - какво толкова, нали всички дишаме... Да, дишаме... Обаче...
Разпиляна съм. Или, може би пък, в живота ми е имало различни приоритети. От скоро се завръщам към... не знам точно какво да кажа. Защото е като връщане към интересите ми, към забравени и потулени мисли, към... себе си... може би...
Както и да... по-важното е, че връщането е на по-високо стъпало от пътя ми. В последната година поне три пъти информацията за алтернативното дишане ме застига и ме повежда напред и... ме изоставя... Да, ама до сега. Защото сега... аз я хващам и няма да я пусна.
Добре е да спомена и за същността на дишането. Ето накратичко:
Изпълнение: Заема се една от медитативните пози или се сяда с изправен гръбнак. Поставя се десния палец върху дясната ноздра в областта на горната част на хрущяла,  без да се затваря, а безименния пръст в същата зона върху лявата ноздра. Издишва се свободно.
Притиска се  с десния палец дясната ноздра. Вдишва се през лявата ноздра плавно и дълбоко, като се брои до 8. Затворя се лявата ноздра с безименния пръст и без да се задържа въздуха в белите дробовете, веднага се отпуска десния палец и отваря  дясната ноздра. Плавно и напълно се издишва през дясната ноздра, като се брои до 8. Без да се задържа дишането се поема въздух през дясната ноздра,  като се брои до 8. Затваря се дясната ноздра, веднага се отваря лявата ноздра и се издишва плавно и напълно през лявата ноздра като се брои  до 8. Това е 1 цикъл. Дишането трябва да бъде без усилие. Започва се с няколко /3 - 4/ цикъла, след това постепенно се увеличават до достигане на 15-20 цикъла 2 - 3 пъти дневно.
Срещала съм изписани доста ползи от такова дишане. Признавам си, заинтригувана съм. Имам леееки подозрения за позитивното влияние от непостоянния ми и разпилян опит. Сега съм решила, че ще заложа на постоянството в мен. Ако ли не, ще си потърся и ината ;)  Казвали са ми, че си го имам в изобилие ;) ;)  /тихо да не чуят децата, че... къде ще ми иде авторитета ;)/ 
И така... Да дишаме...
Лека нощ!

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар