неделя, 20 ноември 2011 г.

водата

Водата е живот.
Площта на водата е 70% от повърхността на Земята.
Нашите тела са 70% вода.
Без храна можем, но без вода не можем.
Има много препоръки колко вода да се пие. Струва ми се, че някои писания са безумни, други смислени.
Днес прочетох, че щяло да има глоба в ЕС, ако твърдиш, че водата хидратира организма. Такова безумие не съм предполагала, че може да има. Но... болни мозъци по света - колкото щеш... Със сигурност не пият достатъчно вода!
За себе си приех, че около два до три литра вода на ден е приемливо количество. Не мога да приема, че количеството на чая трябва да се изключва от общия прием на течности. Разбира се, че количеството на приетата вода не може, а и не бива да е константа. Все пак, трябва да се съобразяваме и със собствените си усещания. Не е разумно да се каже - от днес ще пия два литра и половина вода, при положение, че до сега се е приемало под литър течности. Тук изключвам течностите като мляко, плодови и зеленчукови сокове. Разбира се, че газираните и други подобни напитки, изобщо не включвам и не искам да коментирам, За тях си имам друго разбиране, но не му е сега момента.
Разумно е ако до сега сме приемали по-малко вода, увеличението да бъде постепенно. Има и някои хитринки /според мен/, които помагат. На първо място смятам, че вместо вода може да се пие билков чай. Има толкова ароматни билки. Втората хитринка е резенче лимон в чашата с вода. Освен полезно е и доста освежаващо. Свежо предложение е и листенце мента. Можем да експериментираме и няма да сгрешим.
Скоро не бях си мерила водата, която пия. Днес го направих. Оказа се, че половин литър мурсалски чай /за подмладяване и други хубавини/ и два и половина литра вода, не ме затрудниха, разпределени за целия ми ден. Доволна съм от експеримента. Не ми се е налагало скоро да търся хитринките за прием на вода. Харесва ми водата без добавки.
Някога, преди дооооста години, когато осъзнах необходимостта от прием на вода, водата ми се струваше блудкава, безвкусна... Сега бих казала, че водата има чудесен вкус. С времето и опита /ако може да се каже така/ вкусовите рецептори си припомнят естествените усещания.
Радвам се, че един хубав навик, който съм си създала през годините и макар, че не съм се вторачвала в него непрекъснато, той е с мен.
Дните са все по-студени, а в такива дни топлите билкови чайове са примамлива алтернатива.
Какво по-хубаво от това, да съчетаем приема на вода с безценните качества на билките...

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар